torsdag, juni 21, 2007

Magisk lördag...



Är nyss hemkommen från ett grönskande London,
där jag har varit på bröllop, min syster gifte
sig i en enastående vacker kyrka i St Johns
i lördags och det blev verkligen
en fin och minnesvärd tillställning.
Där var tillresta gäster från världens
alla hörn, släktingar och vänner till brudparet
och en herrans massa londonbor.
Efter en vigselceremoni inför präst ackompanjerat av
flerfaldiga bröllopstal stegade de nygifta ut på kyrktrappan,
för att mötas av ett sagolikt regn av ris och konfetti,
solen sken, champagnen flödade och aldrig har jag sett
min syster så lycklig som just denna oförglömliga dag.
Då de blivit fotograferade länge och väl
färdades det äkta paret vidare till den efterföljande
middagen, dagen till ära i en silverfärgad Bentley
dekorerad med vit rosett. Gästerna inklusive jag själv åkte
röda dubbeldäckare, upprymda och glada.
Framme, efter en tur genom staden bjöds
det på en utsökt trerättersmeny med vin, dans
och sång. Fantastiskt trevligt. Önskar er all lycka i framtiden.